Arvovaltainen brändityöryhmä julkaisi pari päivää sitten näkemyksensä Suomi-brändin kehittämisestä. Ja heti lähti liikkeelle keskustelu puolesta ja vastaan. Luomu, korkea koulutus ja merkittävä asema kansainvälisten konfliktien ratkaisijana olivat raportin keskeiset teemat.
Mitään mielikuvia ei luoda, ellei niiden taustalla ole oikeita faktoja. Imago on todellisuutta. Maailman metropoleista katsottuna suomalaisuus on varmaan jo nyt aika luomua ja osoittavathan kansainväliset mittarit positiivisia tietoja meidän nykyisisestä koulutustasostammekin.
Yhtä kaikki. Hyvä ystäväni, kokenut kansainvälistä yritystä ja brändiä luotsaava miesjohtaja,
vertasi nasevasti uutta Suomi-kuvaa keski-ikäisen, hyvin koulutetun, itsestään huolehtivan ja hyvin toimeentulevan kaupunkilaisnaisen kuluttajaprofiiliin. Yhtäläisyyksiä onkin varmasti paljon, konfliktien ratkaisemiskykyä myöten.
Tästä keskustelusta ei varmasti tule loppua, mikä sekin on hyvä asia. Itse päätin kuitenkin siirtyä suoraan loppukevennykseen ja todeta, että porvoolainen pakkasaamu tuoksuineen ja tunnelmineen on mitä luomusuomalaisin. Maistuisi matkailijoillekin!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti